tag:blogger.com,1999:blog-5380562002552447253.post8751980580415507710..comments2012-09-10T14:46:28.569+02:00Comments on Ex Filmofili: Izgnanstvo - svijet tišine i renesansnih slikaEx Filmofilihttp://www.blogger.com/profile/00881048613281133480noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5380562002552447253.post-67963270275372035492010-08-27T18:35:09.482+02:002010-08-27T18:35:09.482+02:00"Povratak" je priča koju svako čita na s..."Povratak" je priča koju svako čita na svoj način: sa religijskom potkom, kao običnu ljudsku priču, kao omaž nekim majstorima filma, slikarstva, književnosti, itd.<br /><br />Ovaj film ne može da funkcioniše sa "običnim ocem" (ako neko svoga oca uopšte tako doživljava). Potreban je "deus ex maxina" da pokrene radnju, da dječaci odrastu za sedam dana.<br /><br />Da bi neko živio - drugi mora da umre. Simbolično ili zaista, to je prirodna selekcija. To što ne znamo ko je otac, odakle je stigao, koliko će ostati, kakve su mu namjere, da li je dobar ili zao, samo otvara moj apetit. Približava mi film - postaje ličan.<br /><br />Naravno, nije bez osnove i aluzija na sina Božijeg, o kome se zna sve i ništa.<br /><br />"Povratak" je za mene film o odrastanju koje se uvijek "plaća". Lik oca, kao i svoje djetinjstvo, svako gradi iznova u sjećanju. To su mitske stvari.<br /><br />Dokumentarac, dakle, ostavlja neriješenu najvažniju stvar za ovaj film - mistifikaciju oca. Na kraju filma na fotografijama nema oca! Da li je postojao?Skaramušhttps://www.blogger.com/profile/18255272752420426959noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5380562002552447253.post-30670924437822175682010-08-27T18:30:06.789+02:002010-08-27T18:30:06.789+02:00Preporuka svim ljubiteljima Andreja Zvjaginceva: &...Preporuka svim ljubiteljima Andreja Zvjaginceva: "POVRATAK - film o filmu".<br /><br />Dokumentarac (63 minute) otvara producent Dmitrij Lesnevski (producirao i "Izgnanstvo") koji je želio ostaviti nešto svojoj djeci: pružio priliku Andreju Zvjagincevu da snimi svoj prvi film "Povratak", baš kao što je i Zvjagincev pružio priliku Andreju Dergačevu da po prvi puta sklada glazbu za film.<br /><br />Priča o snimatelju Mihailu Kričmanu (srodnoj duši autora), glavnim glumcima, najzahtjevnijim scenama (potapanje čamca s mrtvim ocem na jezeru Ladoga, scena u kojoj Ivan / Vanja sjedi na vrhu tornja), najemotivnijoj sceni kada čamac tone i Ivan prvi put izgovori: Tata!, priča o izbačenim scenama (izbjegnuti sudar s kamionom i naručivanje jela u restoranu u kojoj otac ponizi Andreja), sceni "posljednje večere" s bergmanovskom atmosferom, priča o foto-galeriji s kraja filma (prolaznosti života, trenucima koji se više nikada neće ponoviti, katarzi), itd.<br /><br />Posljednji dio posvećen je Vladimiru Garinu (stariji sin Andrej), dječaku bez oca o kome zna vrlo malo - čovjek koji živi od danas do sutra, za vlastita zadovoljstva. Dječaku koji se dva mjeseca pred svjetsku premijeru "Povratka" u Veneciji, utopio u jezeru u blizini Sankt Peterburga.<br /><br />Misli Ivana / Vanje zapisane u dnevnik putovanja ("Evanđelje po Ivanu"):<br /><br />Cijeloga života moj otac je bio samo fotografija s tavana. Ostavio nas je prije dvanaest godina. Ali i bez oca oduvijek smo bili MI, obitelj: stariji brat Andrej, majka i ja.<br /><br />Nikada nisam pomislio da bi se mogao vratiti. Zašto se vratio? Zbog ljubavi? Da nas kazni? Nauči postati muškarcima? Ili iz nekog drugog razloga, skrivene tajne? <br /><br />Uvijek ćemo se pitati: Zašto se vratio?<br /><br />Na jezeru je bilo čudno i zastrašujuće, ipak željeli smo da nas voli. Na jezeru se nešto dogodilo - nešto što će nas zauvijek izmijeniti, što nikada nećemo zaboraviti.Anamnesishttps://www.blogger.com/profile/15640089827496602644noreply@blogger.com