Oznake

8/30/2010

Merilin i Klaudija

Mazna "plavuša" borbenog duha ili (malo)građanka aristokratskog lica: Merilin Monro ili Klaudija Kardinale?

Norma, alijas Merilin, osudila je sebe da glumi i da tako, bar na jednom mjestu (filmu), bude ono što je bila cijelog života - talentovana i slobodna.

Kludija izgleda kao vječni san svakog patrijarhalca: kuvarica u kuhinji, dama u društvu i kurva u krevetu. Imala je na filmu mnogo veću transformaciju, mogla je da iz antičke drame uđe u neorealistički svijet poete kalibra jednog Viskontija i da ujaše i uljepša Leoneov onirički omaž starom dobrom Holivudu - "Bilo jednom na Divljem zapadu".

Merilin (Norma): žrtva konfuzne majke, kćerka čovjeka za kog je znala da joj nije otac, fabrikantkinja, foto-model, supruga slavnog sportiste, žena književnog klasika.

Merilin (Norma) se školovala uz rad... Osuđena da uspije i da postane ono što je u sebi oduvijek bila, ova inteligentna nikogovička izabrala je da postane dvostruka ličnost - san mužjaka i estetska mora režisera.

Odabravši da postane "plavuša" kako bi izgledala bezopasna dok lomi sve pred sobom, Norma je provirila u svijet umjetnosti pojavivši se u "Džungli na asfaltu" i "Sve o Evi".

A onda je uzela stvar u svoje ruke: "Ne trudi se da kucaš", film u kojem je igrala poremećenu dadilju koja napada djecu, upad u B-produkciju iz koje je ekspresno katapultirana u "Nijagaru" 1953. godine.

Filmski kritičari pisali su o njenoj vezi sa kamerom, koliko i o zlokobnoj priči. Igrala je neuravnoteženu ženu koja planira ubistvo svog muža. Bezopasna "plavuša"... Ma hajte, molim vas!

Slijedi "Kako se udati za milionera", uvod u komedije, pa stari dobri holivudski vestern-ljubić "Rijeka bez povratka", pa "Sedam godina vjernosti".

Već slavna, Norma (Merilin) raskida ugovor sa producentom i kreće da studira glumu u Njujorku - ubrzo slijedi genijalni "Neki to vole vruće", pa "Neprilagođeni".

Narkotici. Odraz raskoraka između onog što jeste i što svijet od nje želi. Ko bješe njen Mefisto? Kenedijevi? Prokleta porodica (politički i moralno precijenjena) čije su navodno najbolje namjere završavale kao najveće zablude. Velika i nikad pronađena doza barbiturata (opijata) u tijelu za put u Donji grad (neki kažu unesena nasilno kroz anus).

Svejedno, kad su se bliznakinje u Normi razdvojile - nestala je i Merilin. Tragično, ali jedino moguće.


Klaudija je prirodna glumica. Kao sok od trava. Akter najboljih radova majstora Viskontija i Felinija (Roko i njegova braća, Gepard, Osam i po).

Francuskinja i Italijanka - dodir Mediterana. Njeno lice je skup detalja: oči, brada, profil... ona je pra-majka Viktorije Abril i Penelope Kruz.

Samo je Grkinja Irena Papas imala taj Klaudijin šmek "žene koja čeka svog mornara". Pritajeni seksipil koji u nekim scenama bubnja poput tam-tama.

Klaudija nije željela da previše otkriva tijelo, niti sebe kao ličnost u filmu. Takođe, odbijala je da bude tema afera i skandala. "Misterija je veoma važna za glumu" - govorila je ova kaubojka sa licem Antigone. "Ako niste Engleskinja, vi ste stranac, dakle morate biti seksi" - bješe njen moto.

Briljirala je čak i u "Pink Panteru", pa "Svijetu cirkusa", dobrom "Ficdžeraldu" i poznom "A sada dame i gospodo".

Klaudija je kao komšinica koju svako jutro gledam ispod oka, prodavačica koja me obavezno dodirne rukom kada mi vraća kusur, žena koje me iz nekog razloga u životu više puta odbijala, malograđanka i aristokratkinja, djevojka sa štajge.

Klaudiju je Bog talenta dodirnuo po ramenu, načinio od nje univerzalnu glumicu. Merilin (Norma) je za sve morala da se sama izbori... Norma mi je bliža kao osoba, a Klaudija je bolja glumica.

Za EX FILMOFILE  Skaramuš

1 komentar:

  1. Obje su filmske dive...

    Claudia Cardinale jest bolja glumica. Talijanski odgovor na Brigitte Bardot.

    Marilyn je jedna i jedina. I nikad prežaljena boginja.

    OdgovoriIzbriši

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.