Oznake

1/27/2011

Neispunjeni snovi...

"Tko zaboravlja zločin, postaje njegov sudionik" (Voltaire)


Kada su nacisti došli po komuniste, ja sam šutio; jer nisam bio komunist.

Kada su zatvorili sindikalce, ja sam šutio; jer nisam bio sindikalac.

Kada su došli po Židove, ja sam šutio; jer nisam bio Židov.

Kada su došli po mene, više nije bilo nikog da se pobuni.

Pjesma "Prvo su došli..." pastora Martina Niemöllera - osuda šutnje njemačkih intelektualaca u vrijeme uspona nacizma.


San

Kada odrastem i dosegnem dvadesetu
krenut ću i vidjeti naš divan svijet.
Sjest ću u pticu sa motorom
poletjeti i vinuti se u nebo, visoko.

Letjet ću, ploviti iznad dalekog i prekrasnog svijeta
prolaziti kraj rijeka i mora
penjat ću se u nebo i lebdjeti
oblak će mi biti sestra, a vjetar brat.

Pjesmu je napisao Avramek Kopelowicz za vrijeme boravka u getu - ubijen u Auschwitzu u dobi od 14 godina.

Za EX FILMOFILE  Anamnesis

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.